Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Στην τελευταία φωλιά των Κουρσάρων 17 Οκτωβρίου 2014

47 χρόνια υπηρεσίας, 47 φωτογραφίες, απο την 17η Οκτωβρίου 2014, την τελευταία μέρα που οι Κουρσάροι πέταξαν επιχειρησιακά στους ελληνικούς ουρανούς.




Τα Α-7 Corsair II ήταν το αποτέλεσμα του προγράμματος VAX του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ τη δεκαετία του 1960. Το όραμα του προγράμματος ήταν μια ξεκάθαρη αναβάθμιση του ρόλου της τακτικής αεροπορικής προσβολής από το εώς τότε χρησιμοποιούμενο A-4 Skyhawk.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα εξαιρετικό αεροσκάφος. Το προηγμένο πακέτο avionics, το μεγάλο και ποικίλο οπλικό φορτίο που μπορούσε να φέρει και η εκτεταμένη, ακόμα και για τα σημερινά δεδομένα, εμβέλειά του, το καθιστούσαν ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη αεροπορικής προσβολής και τακτικού βομβαρδισμού στον κόσμο. Η αξία του παρέμεινε αναγνωρίσιμη και ως το τέλος της επιχειρησιακής του ζωής με την USAF, καθώς χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στην δεκαετία του 1980 για την εκπαίδευση των πιλότων ενός άλλου ιστορικού αεροσκάφους: του πρώτου stealth αεροσκάφους F-117.

Το 1975, η Ελλάδα παραλαμβάνει 60 Α-7Η και 5 εκπαιδευτικά Τ-Α7Η, όλα καινούρια, αναβαθμίζοντας έτσι τάξεις μεγέθους τις ικανότητες βομβαρδισμού της ΠΑ. Μετά την Καταιγίδα της Ερήμου, το USN διέθεσε στην Ελλάδα γύρω στο 1993-1994 έναν σημαντικό αριθμό τελευταίας (για την εποχή) τεχνολογίας Α-7Ε, τα οποία αποτελούσαν μέχρι και τον Οκτώβριο του 2014 τους τελευταίους Κουρσάρους παγκοσμίως.

Και λίγα λόγια για τους πρωταγωνιστές της ημέρας:

LTV TA-7C BuNo. 154477 - Το πρώτο A-7B που μετασκευάστηκε σε TA-7C. Μεταφορά από AMARC (στοκ USN)

LTV TA-7C BuNo 156753 - Μεταφορά από AMARC (στοκ USN).

LTV TA-7C BuNo 156747 - Μεταφορά από AMARC (στοκ USN).

LTV A-7E BuNo 160616 - "Όλυμπος" επετειακός διάκοσμος

LTV A-7E BuNo 158825 - "Τίγρης" επετειακός διάκοσμος



















































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου